Silnik Honda z serii GCVx został zaprojektowany z myślą o przyszłości i spełnia z dużym wyprzedzeniem oczekiwania wobec maszyn do pielęgnacji trawy. Silnik o większej mocy i momencie obrotowym znacznie udoskonala proces koszenia i zbierania trawy. Jest również jeszcze bardziej ekologiczny, ponieważ spełnia z dużym zapasem europejskie normy emisji EURO5 oraz bardziej rygorystyczne normy amerykańskie CARB i EPA, dzięki zastosowaniu technologii stabilnego spalania (SCT), której efektem jest wydajniejsze i bardziej czyste spalanie. GCVx jest też wyposażony w udoskonalony system auto-ssania ACS co zapewnia łatwiejszy rozruch silnika i komfortową obsługę, oraz w tłumik o nowej konstrukcji z osłoną, który znacznie obniża dźwięki o wysokiej częstotliwości. Również z myślą o użytkowniku kosiarki ułatwiono obsługę silnika, by uzupełnianie paliwa, wymiana oleju czy filtra powietrza były czynnościami łatwymi do wykonania.
Napęd hydrostatyczny zapewnia płynny wybór prędkości jazdy dostosowany do preferencji użytkownika oraz do warunków koszenia, jak wysokość i gęstość trawy. Zwiększa także komfort i bezpieczeństwo pracy - aby zatrzymać maszynę wystarczy zwolnić dźwignię odpowiadającą za prędkość jazdy.
Specjalny podwójny układ noży tnących umożliwia wykonanie doskonałej jakości cięcia oraz pozwala osiągnąć wysoki stopień rozdrobnienia pokosu. Prowadzący nóż górny wykonuje cięcie podstawowe, a nóż dolny tnie pokos na mniejsze kawałki. Krążący następnie pokos wewnątrz korpusu ulega dalszemu rozdrobnieniu. Efektem tego systemu jest dokładniejsze rozdrabnianie i o 30% lepsze wypełnienie kosza niż w przypadku systemu z jednym ostrzem.
Jest to unikalne rozwiązanie Honda umożliwiające zbieranie do kosza, rozrzucanie lub mielenie trawy lub liści bez żadnych dodatkowych części lub narzędzi. Za pomocą dźwigni Clip Director™ użytkownik kosiarki decyduje ile pokosu zostanie zebrane do kosza, a ile zmielone i pozostawione na powierzchni trawnika zmulczowane, by wkrótce przekształcić się w naturalny nawóz.
Układ bezpieczeństwa kosiarki, który zapewnia odłączenie napędu ostrza od silnika (sprzęgło układu tnącego kosiarki). Zabezpiecza kosiarkę w przypadku przeciążenia noża tnącego, a także pozwala bezpiecznie opróżnić kosz bez konieczności gaszenia silnika kosiarki.
Obudowa kosiarki wykonana jest z lekkiego i jednocześnie wytrzymałego, opatentowanego Polipropylenu - HONDA Polystrong®. Dzięki temu obudowa jest odporna na mechaniczne uszkodzenia, które mogą się zdarzyć podczas koszenia oraz promieniowanie UV i korozję, pozostając przez wiele lat w doskonałym stanie.
Kosiarka Honda HRX 476 C2 jest dostępna także w wersji VYE oraz VKE.
Seria |
SUPER KOMFORT |
Model | HRX 476C2 HYE |
Szerokość cięcia | 47 cm |
Typ silnika | 1 cylindrowy, 4 taktowy OHV |
Model silnika Honda | GCVx 170 z automatycznym ssaniem |
Moc silnika KW przy obr./min | 3,6/3600 |
Zakres wysokość cięcia | 25 - 79 mm |
Liczba stopni regulacji wysokości ciecia | 7 stopni |
Rodzaj mechanizmu regulacji | centralny |
Podwójne łożyskowanie kół | tak |
Napęd | Hydrostatyczny |
Typ korpus | Polystrong® |
Pojemność kosza | 69 l |
Kosz | Dralon |
Masa | 44 kg |
Wymiary | 1445 x 497 x 1035 mm |
HONDA VERSAMOW® | tak |
HONDA ROTOSTOP® | tak |
MICROCUT SYSTEM® | tak |
Poziom hałasu dB(A) | 94 |